MÜƏLLİMLƏR ÜÇÜN

maarifləndirici materiallar


Məktəblinin psixi sağlamlığı / MƏQALƏLƏR

Müəllimlər şagirdlərin stresslə mübarizə aparmalarına necə kömək edə bilər? Nümunələr ilə ətraflı təlimat

Müəllimlər (məktəb psixoloqlarının köməyi ilə) şagirdlərə stressin öhdəsindən gəlməyə kömək üçün müxtəlif yanaşma və strategiyalardan istifadə edə bilərlər.

Müəllimlər və sinif rəhbərləri şagirdlərin stresslə mübarizə aparmalarına dəstək olmaqda, onların inkişafı və öyrənmələri üçün əlverişli mühitin yaradılmasında mühüm rol oynayırlar.

Aşağıdakı strategiyaları təcrübə zamanı istifadə etmək üçün müəllimlərin stressin azaldılması və şagirdə dəstək sahəsində öz bacarıq və biliklərini daim inkişaf etdirmələri, həmkarları və valideynlərlə təcrübə mübadiləsi aparmaları, ən rahat mühit yaratmaq və sinifdə məhsuldar atmosferin olması üçün innovativ metod və yanaşmaları tətbiq etmələri lazımdır.

Aşağıda sadalanan müxtəlif strategiyalar şagirdlərin və müəllimlərin ehtiyac və seçimlərindən asılı olaraq uyğunlaşdırıla və birləşdirilə bilər. Bəzi nümunələr bunlardır:

Dəstəkləyici atmosferin yaradılması: Müəllimlər, şagirdlərin özlərini rahat və təhlükəsiz hiss etmələri üçün səmimi və dəstəkləyici bir sinif mühiti yaratmağa çalışmalıdırlar. Buraya emosional dəstəyi inkişaf etdirmək və hər bir şagirdin uğurunu təqdir etmək daxildir.

Nümunə: Müəllim dərsə müsbət ifadə (affirmasiya) ilə başlaya bilər və ya dərs başlamadan öncə bütün sinif üçün qısa bir istirahət anı verə bilər.

Valideynlərin iştirakı: Müəllimlər şagirdlərə dəstək olmaq və onlara stressin öhdəsindən gəlməkdə kömək etmək üçün şagirdlərin valideynləri ilə birlikdə çalışmalıdırlar. Bu, valideynləri övladlarının problemləri barədə məlumatlandırmanı və uşaqlarına necə kömək edə biləcəkləri haqqında məsləhətlərin verilməsini əhatə edə bilər.

Nümunə: Müəllim, şagirdlərin stressini və rifahını müzakirə etmək üçün mütəmadi olaraq valideyn-müəllim görüşləri təşkil edə və valideynlərə evdə uşaqlarını dəstəkləmək üçün material və resurslar ilə təmin edə bilər.

Fiziki fəaliyyət: Müntəzəm fiziki fəaliyyətlə məşğul olan şagirdlər adətən stressin öhdəsindən daha yaxşı gəlirlər. Müəllimlər şagirdləri məktəb saatlarında və ya sonra idmana və ya digər fiziki fəaliyyətlərə cəlb edə bilərlər.

Nümunə: Müəllim, gün ərzində qısa bədən tərbiyəsi seansları təşkil edə və ya gərginliyi aradan qaldırmaq və konsentrasiyanı yaxşılaşdırmaq üçün şagirdlərə aktiv fasilələr verə bilər.

Məktəb dəstəyi: Məktəblər şagirdlərə stresin öhdəsindən gəlməyə və problemləri həll etməyə kömək edə biləcək məktəb psixoloqu və ya sosial xidmət mütəxəssisi kimi əlavə resurslarla təmin edə bilər.

Nümunə: Məktəbdə şagirdlərin gün ərzində istirahət edə və stressdən qurtula biləcəkləri bir fasilə otağı və ya məsləhət xidmətləri təşkil edilə bilər.

Stressin idarə edilməsi bacarıqlarının öyrədilməsi: Müəllimlər meditasiya, nəfəs məşqləri və sakitləşdirici vəziyyətlərin vizuallaşdırılması kimi stressi idarə etmə bacarıqlarını inkişaf etdirmək üçün dərslər təqdim edə bilərlər.

Nümunə: Müəllim şagirdlərə stressi aradan qaldırmaq və fokuslanmağa kömək etmək üçün dərsin əvvəlində və ya sonunda 5 dəqiqə qısa meditasiya apara bilər.

Özünütənzimləmə bacarıqlarının inkişafı: Şagirdlər vaxtın idarə edilməsi, planlama və qərar qəbul etmə kimi özünütənzimləmə bacarıqlarını inkişaf etdirməlidirlər. Müəllimlər şagirdləri özlərini tənzimləmək üçün alətlər və resurslarla təmin edərək kömək edə bilərlər.

Nümunə: Müəllim vaxtın idarə edilməsi üsulları haqqında dərs verə və şagirdlərə görüləcək işlər siyahısının tərtib edilməsini, prioritetləşdirməni və tapşırıqlar üçün son tarixləri təyin etməyi öyrədə bilər.

Qrup müzakirələrinin aparılması: Müəllimlər şagirdlərin təcrübələrini, problemlərini və stresslərini bölüşmək üçün qrup müzakirələri təşkil edə bilərlər. Bu, şagirdlərə problemlərində tək olmadıqlarını dərk etməyə kömək edir və onlara həmyaşıdlarından dəstək və məsləhət tapmaq imkanı verir.

Nümunə: Müəllim həftəlik sessiyalar keçirə bilər ki, burada şagirdlər həftə ərzində yaşadıqları çətinlikləri müzakirə edə və bir-birlərinə məsləhət və dəstək verə bilərlər.

Zorakılığın və ayrı-seçkiliyin qarşısının alınması: Müəllimlər ayıq olmalı və şagirdlər arasında zorakılığın, ayrı-seçkiliyin və stressi gücləndirə biləcək digər neqativ qarşılıqlı əlaqələrin qarşısını almalıdırlar.

Nümunə: Müəllim tolerantlıq və fərqliliklərə hörmətlə bağlı dərslər verə bilər, şagirdlərə zorakılığı tanıyıb müqavimət göstərməyi öyrədə və zorakılıq və ya ayrı-seçkilik hallarını bildirmək üçün kanallar təqdim edə bilər.

Tədrisdə çeviklik: Müəllimlər şagirdlərin fərdi ehtiyaclarını və seçimlərini nəzərə alaraq tədrisə yanaşmada çevik olmalıdırlar. Buraya öyrənməyə differensial yanaşma, tapşırıqları yerinə yetirmək üçün əlavə vaxt verilməsi və ya alternativ qiymətləndirmə metodlarından istifadə daxil ola bilər.

Nümunə: Müəllim qarşıdan gələn imtahandan dolayı stressli olan şagirdlərə əlavə təhsil almaq imkanı və ya yazılı test əvəzinə şifahi müsahibə təklif edə bilər.

 Ümumiyyətlə, müəllimlər şagirdlərinin emosional vəziyyətinə diqqətlə yanaşmalı, stressin öhdəsindən gələ bilmək üçün onlara lazımi dəstək və resursları təmin etməyə çalışmalıdırlar. Bura aşağıdakılar daxil ola bilər:

Geridönüş və həvəsləndirmə: Müəllim konstruktiv rəy verməli və şagirdlərin uğur və irəliləyişlərini vurğulayaraq onları həvəsləndirməlidir. Bu, onların özünə olan inamını artırmağa və uğursuzluq və imtina ilə bağlı stressi azaltmağa kömək edir.

Nümunə: Müəllimlər şagirdləri ilə onların nailiyyətlərini, təkmilləşdirilməli olduqları sahələri müzakirə etmək və təkmilləşdirmə strategiyaları təklif etmək üçün onlarla təkbətək görüşlər təşkil edə bilər.

Qərarların qəbulunda şagirdlərin iştirakı: Müəllimlər şagirdləri layihələrin seçilməsi, tədqiqat mövzularının müəyyən edilməsi və ya qiymətləndirmə metodlarının seçilməsi kimi qərarların qəbuluna cəlb edə bilərlər. Bu, şagirdlərin daha inamlı hiss etmələrinə və öyrənmələrinə nəzarət etmələrinə kömək edir.

Nümunə: Müəllim şagirdləri qarşıdan gələn layihənin mövzusuna səs verməyə dəvət edə və ya yekun işin təqdim edilməsi üçün bir neçə format təklif edə bilərlər.

Həddindən artıq yüklənmənin qarşısının alınması: Müəllimlər şagirdlərin həddən artıq yüklənməsinin qarşısını almaq üçün ev tapşırıqlarının həcminə və digər akademik öhdəliklərə nəzarət etməlidirlər. Buraya həmkarlarla koordinasiya və dərs ili ərzində dərs yükünün paylanması daxildir.

Nümunə: Müəllim kritik son tarixləri keçməmək və şagirdləri həddən artıq yükləməmək, ev tapşırıqlarının və testlərin həcmini müəyyən etmək üçün digər müəllimlərlə koordinativ şəkildə çalışa bilər.

Emosional intellekt təlimi: Müəllimlər şagirdlərə emosiyalarından xəbərdar olmağı və onları idarə etməyi öyrətməklə emosional zəkanın inkişafına kömək edə bilər. Buraya müxtəlif duyğu növləri, onların təzahürləri və onlarla necə davranmaq barədə müzakirələr daxil ola bilər.

Nümunə: Müəllim şagirdlərin müxtəlif emosiyaları, onların fizioloji təzahürlərini araşdıracaqları və mənfi emosiyaların öhdəsindən gəlmək üçün fəaliyyət planı hazırlayacaqları bir dərs keçirə bilər.

Sosial bacarıqların inkişafı: Müəllimlər şagirdlərə öz hiss və ehtiyaclarını ifadə etmək, kömək istəmək və sağlam sərhədlər qoymaq kimi sosial bacarıqların inkişafına kömək edə bilər. Bu, şagirdlərə stresin öhdəsindən daha yaxşı gəlməyə və həmyaşıdları və böyüklər ilə münasibətlər qurmağa kömək edəcək.

Nümunə: Müəllim şagirdlərin ünsiyyət qurmağın effektiv yollarını öyrəndiyi və öyrəndiklərini möhkəmləndirmək üçün rol etmək məşqlərinin edildiyi sosial bacarıqlar sinfinə rəhbərlik edə bilər.

Uğurlu stress idarəetmə təcrübələrinin müzakirəsi: Müəllimlər məşhur insanlardan və ya onların keçmiş şagirdlərinin uğurlu stress idarəetməsi hekayələrini paylaşa bilərlər. Bu cür nümunələr şagirdləri ruhlandıra və onlara stressin idarə edilməsinin vacib və əldə edilə bilən bacarıq olduğunu göstərə bilər.

Nümunə: Müəllim stressin öhdəsindən uğurla gələn və stressin idarə olunması strategiyalarının işlənib hazırlanması ilə əhəmiyyətli uğurlar qazanan məşhur idmançı və ya alimin hekayəsini danışa bilər.

Özünü yansıtma və güclü tərəflərinin dərk edilməsi: Müəllimlər şagirdlərə öz güclü tərəflərini və stresslə mübarizədə onlara kömək edən strategiyaları müəyyən etməyə yardımçı olmaqla, onlara özlərini yansıtmada kömək edə bilər. Şagirdlər bu biliklərdən stresslə mübarizə aparmaq üçün fərdi strategiyalar hazırlamaq üçün istifadə edə bilərlər.

Nümunə: Müəllim şagirdləri güclü tərəflər sorğusunu doldurmağa dəvət edə bilər və ya özləri üçün ən təsirli hesab etdikləri stressin idarə edilməsi strategiyaları barədə müzakirəyə dəvət edə bilərlər.

Asudə zaman və hobbilər üçün vaxtın idarə edilməsi: Müəllimlər şagirdlərin şəxsi həyatını tarazlaşdırmaqda asudə vaxtın və hobbinin əhəmiyyətini vurğulaya bilərlər. İstirahət və hobbi stressi azaltmağa, xoşbəxtlik və məmnunluğu artırmağa kömək edir.

Nümunə: Müəllim proqrama yaradıcı fəaliyyətlər və ya oyunlar üçün qısa fasilələr daxil edə bilər ki, şagirdlər dərsə fasilə verib müsbət emosiyalar ala bilsinlər.

Seminarların və master-klassların keçirilməsi: Müəllimlər psixologiya, stress və rifah sahəsində mütəxəssisləri seminarlar və master-klasslar keçirmək üçün dəvət edə bilərlər ki, şagirdlər stresslə mübarizədə əlavə bilik və bacarıqlar əldə edə bilsinlər.

Nümunə: Müəllim psixoloqu stresslə bağlı seminar keçirmək və idarə etmək üçün dəvət edə bilər, burada şagirdlər suallar verə və faydalı məsləhətlər ala bilərlər.

Stressi azaltmaq üçün ən son texnologiyadan istifadə: Müəllimlər şagirdlərə stressi azaltmağa və rifah halını yüksəltməyə kömək etmək üçün mobil proqramlar və ya onlayn resurslar kimi texnologiyalardan istifadə edə bilərlər.

Nümunə: Müəllim şagirdlərə asudə vaxtlarında istifadə etmələri üçün meditasiya, istirahət və ya fərqindəlik mobil proqramı tövsiyə edə bilər.

İmtahan stressinə qarşı mübarizə strategiyalarının inkişafı: Müəllimlər şagirdlərə hazırlıq, vaxtın idarə edilməsi, istirahət və həmyaşıdlarına dəstək də daxil olmaqla imtahan stressinin öhdəsindən gəlmək strategiyalarını inkişaf etdirməyə kömək edə bilər.

Nümunə: Müəllim şagirdlərin narahatlıqlarını müzakirə edə, mübarizə strategiyalarını bölüşə və müəllim və sinif yoldaşlarından dəstək ala biləcəyi xüsusi imtahanqabağı sessiyalar təşkil edə bilər.

 Könüllü layihələrdə və sosial təşəbbüslərdə iştirak: Müəllimlər şagirdləri könüllü layihələrdə və sosial təşəbbüslərdə iştirak etməyə həvəsləndirə bilər ki, bu da şagirdlərin özlərini faydalı hiss etmələrinə və sosial əlaqələrini genişləndirməyə kömək edə bilər.

Nümunə: Müəllim şagirdlər üçün ərazini təmizləmək və ya qocalar evində kömək etmək kimi könüllü fəaliyyət təşkil edə və onları qoşulmağa dəvət edə bilər.

Art-terapiyadan istifadə: Müəllimlər şagirdin stresini azaltmaq üçün sənət terapiyasından istifadə edə bilərlər. Rəssamlıq, modelləşdirmə və ya musiqi kimi yaradıcı fəaliyyətlər şagirdlərə rahatlamağa, hisslərini ifadə etməyə və stressi idarə etməyə kömək edə bilər.

Nümunə: Müəllim şagirdlərin stressini aradan qaldırmaq və hisslərini ifadə etmək üçün rəsm çəkə, heykəltəraşlıq edə və ya musiqi layihəsi yarada biləcəyi art-terapiya seansı təşkil edə bilər.

Yumor və oyundan istifadə: Müəllimlər sinifdə stressi azaltmaq üçün yumor və oyundan istifadə edə bilərlər. Sinifdə əyləncəli və gülməli anlar şagirdlərin istirahətinə, əhvali-ruhiyyələrinin yaxşılaşmasına və stressdən azad olmasına kömək edə bilər.

Nümunə: Müəllim öyrənməni asanlaşdırmaq və daha əyləncəli etmək üçün bəzən öz dərslərinə gülməli hekayələr, lətifələr və ya oyunlar daxil edə bilər.

Keçidlər zamanı şagirdlərə dəstək: Müəllimlər şagirdlərə ibtidai məktəbdən orta məktəbə və ya orta məktəbdən ali məktəbə keçid kimi keçid stresinin öhdəsindən gəlməyə kömək edə bilər. Yeni tədris mühiti haqqında dəstək və məlumat şagirdlərin stressini və narahatlığını azalda bilər.

Nümunə: Müəllim orta məktəb müəllimləri ilə görüşlər təşkil edə bilər ki, şagirdlər suallarını verə, narahatlıqlarını ifadə edə və təhsillərinin növbəti mərhələsində onları nəyin gözlədiyini öyrənə bilsinlər.

Mentorluq və yönləndirici: Müəllimlər daha böyük şagirdlərin daha kiçik şagirdlərə stress, öyrənmə çətinlikləri və digər problemlərin öhdəsindən gəlməkdə məsləhət və dəstək verdiyi mentorluq və ya yönləndirmə proqramları təşkil edə bilər.

Nümunə: Müəllim daha böyük şagirdlərin nisbətən kiçik şagirdlərə yeni mühitə uyğunlaşmaqda və stresin öhdəsindən gəlməkdə kömək edən “Böyük Qardaş və Böyük Bacı” proqramı yarada bilər.